iPhone 17 air پدیده جدید شرکت اپل
اپل با دقت در حال ترسیم نقشه راهی از نوآوریهاست که میتواند فروش آیفون را برای سالهای آینده تقویت کند. آیفون 16 کمتر از یک ماه دیگر عرضه میشود و تمرکز اصلی آن بر پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل، ورود رسمی این شرکت به رقابت هوش مصنوعی مولد خواهد بود. اما همانطور که اکثر شرکتهای فناوری چشمانداز خود را به آینده دورتر دوختهاند، اپل نیز در حال کار بر روی iPhone 17 air است که بسیار باریکتر از مدلهای سالهای گذشته میباشد و یک گزینه متمایز از سایر محصولات این برند است و میتواند افراد بیشتری را به تهیه آن تشویق کند.
طراحی بدنه جدید
طبق گزارش بلومبرگ، ظاهراً باریکی در اپل مد شده است و این شرکت در حال کار بر روی مدل آیفون 17 air برای سال 2025 است. این میتواند یک حرکت هوشمندانه برای این شرکت باشد. به نظر میرسد اپل قصد دارد این محصول جدید را در یک مدل واحد عرضه کند، نه در کل خط تولید آیفون 17. زیرا فناوری و صفحه نمایشهای بزرگ خط تولید Pro هنوز برای قرار گرفتن در چنین بدنه باریکی آماده نیستند. این بدان معناست که مدل جدید ادعا شده احتمالاً بین آیفون 17 و آیفون 17 پرو قرار خواهد گرفت و دارای طراحی باریکتری خواهد بود که قبلاً از اپل ندیدهایم.
استراتژی فروش جدید اپل
بلومبرگ گزارش داد که استراتژی فروش احتمالا به این شکل خواهد بود: اگر میخواهید چیزی شیکتر از یک آیفون استاندارد داشته باشید، اما واقعاً به عملکرد، اندازه صفحه نمایش یا دوربینهای مدل پرو نیاز ندارید، میتوانید چیزی را دریافت کنید که بسیار سبکتر به نظر میرسد، در حالی که هنوز مشخصات یک آیفون معمولی را دارد. در سالهای قبل، تلاشهای اپل برای تغییر اندازه، مانند آیفون 12 مینی و آیفون 14 پلاس، نتیجهبخش نبود. اما یک آیفون باریکتر و شیکتر (مجهز به ویژگیهای جدید هوش مصنوعی اپل) ممکن است برگ برنده این شرکت باشد. دقیقاً همان چیزی باشد که این شرکت برای تحریک فروش به آن نیاز دارد. پس از فروش کند آیفون در سه ماهه گذشته، اپل روی تغییرات آینده خود برای موفقیت بزرگتر ریسک میکند. در نهایت، قدرتمندترین دوربینها و فناوریهای داخلی که در خط تولید “Pro” یافت میشوند، طبق گزارشها به فرم فاکتور باریکتر نیز منتقل خواهند شد.
موفقیت iPhone 16 یا iPhone 17 air
مونستر افزود که معتقد است آیفونهای باریکتر میتوانند یک بهروزرسانی سختافزاری موفق برای اپل باشند، زیرا این شرکت همچنان هوش مصنوعی را در نرمافزار خود ادغام میکند. او در ادامه گفت که انتظار دارد فروش آیفون در چند سال آینده رشد کند و اپل را به نقطه مطلوب تقاضای آیفون برساند. در کوتاهمدت، اپل احتمالاً بسیاری از کاربران آیفون را به تهیه آیفون 16، تنها برای تجربه هوش مصنوعی اپل متقاعد خواهد کرد. اما برای شرکتی که به دلیل طراحیهای شیک و آیندهنگرانه معروف است، برنامهریزی برای طراحی بصری مجدد بسیار مهم خواهد بود. احتمال زیادی وجود دارد که بسیاری از مردم حاضر باشند از ویژگیهای سطح پرو صرف نظر کنند، فقط برای وزن کمتر. اگر این تفکر بین کاربران رواج پیدا کند، آنها جزو اولین نفراتی خواهند بود که صاحب طراحی جدید آیفون خواهند شد.
قیمت iPhone 17 air
ظاهر در جنگ گوشیهای هوشمند بسیار فاکتور مهمی است. مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه هفتگی خود مثالی از نحوه بازاریابی آیفون توسط اپل ارائه کرد. او میبیند که اپل این دستگاه را به عنوان مدل شیکتری نسبت به مدل آیفون 17 پایه، اما برای کسانی که به “عملکرد، اندازه صفحه نمایش یا دوربینهای مدل پرو” نیاز ندارند، قرار میدهد. تنها مشکل اینجا این است که آیفون iPhone 17 air با قیمت بالاتری نسبت به آیفون 17 پرو مکس عرضه میشود. اینجاست که تعجب کاربران بیشتر میشود. برای آن ۱۰۰ دلار اضافی، میتوانید چیزی بخرید که به قول گورمن، سبکتر به نظر میرسد، در حالی که هنوز مشخصات یک آیفون معمولی را دارد. نمیدانم شما یا مارک چطور، اما من گوشیهایم را بر اساس عملکردی که نیاز دارم میخرم، نه به این دلیل که زیبا به نظر میرسند. شاید به یاد داشته باشید که موتورولا همین استدلال را هنگام تبلیغ DROID اصلی در سال 2009 مطرح کرد.
نتیجهگیری
گورمن انتظار دارد که آیفون SE 4 باز طراحی و iPhone 17 air به اپل کمک کنند تا در سال 2025 رشد کند. او میگوید که آیفون ایر محبوبتر از مدلهای آیفون مینی و آیفون پلاس خواهد بود. در ابتدا اپل به کاربران باید نشان دهد که مدل جدید چقدر سبکتر خواهد بود، قبل از اینکه هر گونه پیشبینی در مورد فروش خوب آن انجام دهد. اکنون کمتر از یک ماه تا رونمایی سری آیفون 16 در 10 سپتامبر فاصله داریم. آخرین شایعات حاکی از شروع پیشسفارشها در 13 سپتامبر و عرضه گوشیهای جدید در جمعه 20 سپتامبر است.